Pazar, Ekim 2

İris - Bu Bir Mafya Dizisidir ;P


Bu diziyi nereden anlatmaya başlasam bilemiyorum.Bir süre etkisinden çıkamam sanırım.Aldığı bütün ödülleri sonuna kadar hak etmiş.


Anlatmaya sonundan başlıyayım.O son sahnede çok gerildim,heryer aydınlık gündüz vakti,ortalıkta tek bir araba bile yok,sahil kenarında uzanan bir yol ve ara ara deniz fenerleri var.Korktuğum olmasın,korktuğum olmasın diyorum içimden,bir yanda da kore dizilerinin sonlarını da biliyorum,dram üstüne dram,birde alttan müziği veriyorlar.

Ve...


Korkulan oldu,Bir kanas(suikast silahı) sesi ve Hyun Joon direksiyon üstüne yığılma sahnesi.Ölmeden önce son gördüğü şey ise deniz fenerin de Hyun Joon'u n evlenme teklifini bekleyen Seung Hee oluyor.

Hay Sizin gibi kore dizilerinin diyordum o sırada içimden...

Dizi genel olarak aksiyon dizisi,bol aksiyon mevcut.Başlıktada belittiğim gibi "Bu bir mafya dizisidir." Aksiyon,mekan basma,hapisten adam kaçırma,suikas vb var dizidie,bir tek kurtlar vadisi müziği olan "cendere" eksikti. Hatta bir sahnede Kuzey Kore Nükler Silah geliştirmekten sorumlu bilim adamını kaçırıyorlar kapalı tutulduğu mekandan,o sahneler ve kullanılan araçlar,kurtlar vadisinde ki Halo dayıyı kaçırdıkları sahne ile tıpatıp aynı,hatta onuda en sonunda gemiye bindirip götürmüşlerdi..Alltan bir cendere cendere diye gerilim müziği eksikti.Birde aşk sahnelerinde "bir kara kaşın bir kara gözün değer dünya malına" türküsü =)

Bu diziyi ilk yayınlandığı zaman izlemeye başlamıştım aslında,ama altyazı beklerken 3-4 . bölümde bırakmıştım öyle kaldı,sonunda bitirdim en baştan başlayarak.Keşke zamanında izleseydim forumda spoiler vererek tartışmak güzel olurdu.

Diziyi izlerken ayrıs(iris) kelimesi ilk bölümünde değilde dizinin ilerleyen bölümlerinde geçiyor.İris uluslar üstü bir organizasyon ve Hyun'u maşası olarak kullanıyorlar.Hyun bunu anlıyor fakat Sa Woo anlayamıyor,belki farkına varıyor fakat Seung Hee için verilen emirlere itaat ediyor..

Taa derinlere kadar sızmış iris,hükümet başkanının sekreteri(Şekil 1-A) bile ajan,en çok ta o karıya kıl oldum.Bir kişide anlamıyor mu ajan olduğunu..

Şekil 1-A Hükümet Ajanı

Adını anmadan geçemeyeceğim bir kişi daha var.Japonya Akita'da olaylarla hiç ilgisi olmayan "Yuki" Onecean Onecean diye diye şen şakrak geziyordu ortalarda Namı Değer T.O.P onuda öldürdü.Bu sahnede de çok üzülmüştüm.

Yuki
Yukiyi,NSS deki bilgisayar uzmanını ve bir çok kişiye suikast düzenleyen, İRİS'İN COOL TETİKÇİSİ VİCK


Vick - NSS bilgisayar Uzmanı ile
Son ana kadar Seung Hee iris ajanı mı acaba diye çok tedirgin oldum,eğer öyle bişey olsaydu güzelim diziyi mahvetmiş olurlardı yazarlar.Sa Woo içinde düşündüğüm ne olursa olsun İRİS içinde yükselip kaleyi içten feth etmesiydi(Kurtlar Vadisi baktığım dan sanırım hemen aklıma - Polat-Karahanlı Misali geldi) .Çok acı çekerdi ama çok akıllıca bir karar olurdu,başarılı olursa kahraman,başarısız olursa vatan haini olabilirdi.NSS başkanı hakkında diyecek kelime yok zaten o 20senelik kaşarlanmış bir hain çıktı :D


Hyun Joon ve Sun Hwa(Kuzey Koreli Ajan) birlikte olmalarını isterdim.Kuzeyle Güneyin Aşkı =)


Velasıl ;


İris Hala çözülememiş bir organizasyon ve sonunda hepimizi üzen icraatini yaptı.Yakında iris 2 isimli dizi çıkacak sanırım.Athena ya bakmadım ama bu dizini devamı diyorlar.Ama ne olursa olsun....


Bu İşi Çözse Çözse Polat Alemdar Çözer ;







8 yorum:

  1. Afiş tasarımın süpermiş :D Pana Film'in kulağına çalınırsa buna da el atar çekerler KV İris'i hehe :D

    YanıtlaSil
  2. Aman diyeyim,pusu iyice bozuldu zaten. :D Pana Film olmasın,irisin yapımcıları sadece polatı alsın yeter :D Bu arada sayende izledim diziyi,favori çevirmenim =) Athenaya başlıyacağım biraz zaman geçsin.

    YanıtlaSil
  3. son açmışsın bloğu :)hayırlı olsun o vakit ara ara uğrarım bende :)

    YanıtlaSil
  4. Kore Sevdalısı5 Ekim 2011 19:55

    Ne yaptın sen yahu? İki diziyi nasıl karşılaştırırsın? İris başlı başına süperdi. Kurtlar Vadisi'nin ismini duymak bile hoşuma gitmiyor. Ben bu karşılaştırmayı sevmedim.
    Lee Byung Hun'u bu diziyle tanıdım ben. Adam çok iyi bir oyuncu. Rolünün hakkını vermiş dizide. Ağlama sahnelerinde de çok iyi. Sanki gerçekten o hayatı yaşıyormuş gibiydi. Filmlerini de çok severim.

    Mutlu bir son beklemiyordum zaten bu dizide, öyle de oldu. İris 2 bu ay başlayacakmış sanırım Kore'de. Ama Lee Byung Hun yok. Ne kadar iyi olur birincisinden merak ediyorum doğrusu? :)

    Athena'yı da izlemem lazım bir ara, yazık dvd'de beni bekliyor.:D

    YanıtlaSil
  5. ben bu diziye daha yeni basladim ve gercektende süper.yazini da keyifle okudum hele o sondaki afisi görünse kahkaha attim süper olmus cnm.:))

    YanıtlaSil
  6. Ben de izlemeye başalayalı 3 hafta oldu..3 haftadır 4.bölüme daha yeni geldim..Afişe bayıldım..Polat oryada bir el atsın..ahahaha :D Alemsin..

    Neyse sormam lazım.. sonu o başta yazdığın biçimde mi bitiyor..izlemicem yoksa..En sevmediğim şeydir, kötü son..

    Ve Harika bir yazı.. :) bence de bu bir mafya dizisi..Kore mafyası :D :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzlediniz mi bilmiyorum.Sonu aynen o şekilde bitiyor.Kötü bir son. :)

      Sil
  7. Bu dizi mafya dizisi değil. FETÖyu anlatıyor amk

    YanıtlaSil